Gheorghiță COȘER http://www.astrologicus.ro/ |
|
Priveghi in Biserica Ortodoxa: moartea Patriarhului Teoctist http://www.astrologicus.ro/viewtopic.php?f=30&t=1414 |
Page 1 of 1 |
Author: | translucid [ Mon Jul 30, 2007 6:25 pm ] |
Post subject: | Priveghi in Biserica Ortodoxa: moartea Patriarhului Teoctist |
Priveghi in Biserica Ortodoxa - moartea Patriarhului Teoctist Poate nu intamplator - abia ce a pasit Lilith in Scorpio (zodia ocultismului, tenebrelor, misterelor, a mostenirilor si disputelor succesorale) BOR este zguduita de trecerea in nefiinta a celui, pe care romanii ortodocsi il numeau ''Intai Statatorul Bisericii Ortodoxe Romane - Prea Fericitul Parinte Teoctist''. Prea Fericitul a decedat, azi - 30 iulie 2007, ora 17.00 in urma unei interventii chirurgicale la prostata. (Locul decesului - Spitalul Fundeni din Bucuresti). Nu avem de unde intui ce anume va urma mortii acestei rigide figuri patriarhale, nici ce patimi demoniace va suscita succesiunea sa. Ramane doar sa speram ca odata cu trecerea lui in nefiinta, Biserica Ortodoxa se va deschide - in sfarsit - marilor nevoi sociale ale ''turmei'', pe care o pastoreste... Intrucat banuiesc ca sunt multi interesati sa vizualize astrograma Parintelui Teoctist si mai ales sa citeasca o analiza astro-karmica (asa doar cum dl. Coser stie sa faca) ![]() ![]() Datele nasterii (culese de pe un site neoficial): 7 februarie 1915, Satul Tocileni, Judetul Botosani Ora nasterii ? Dat fiind sirul lung al anilor, in care a dominat ierarhia BOR (si mai ales puterea sa de rezistenta in aceasta pozitie - inclusiv in perioada de prigoana comunista), inclin sa cred ca s-a nascut intr-un ceas diurn - undeva in segmentul orar dintre rasaritul soarelui si ceasul amiezii. Dupa ce Dl. Coser impreuna cu membrii (veterani) ai forumului, vor estima o ora a nasterii - voi incerca si eu sa-mi exprim o opinie vis-a-vis de personalitatea si destinul acestui ''sfinx''... care a triumfat catarandu-se pe canoane si traditii (ce astazi ne apar vetuste). Sper doar ca nu am suparat pe nimeni cu aceasta postare a mea ![]() ![]() |
Author: | coser [ Fri Aug 03, 2007 10:23 am ] |
Post subject: | Re: Priveghi in Biserica Ortodoxa: moartea Patriarhului Teoc |
![]() Este greu de crezut, dar chiar aceasta este tema pe care o propun pentru cel care a fost Patriarhul Bisericii Ortodoxe Romane in ultimii 20 de ani. Este greu de crezut ca un om cu Lilith in casa X poate atinge asa performante sociale, in ciuda controversatului sau statut. Este greu de crezut ca retrogradarea lui Saturn din casa XI ii poate aduce atat de multi prieteni si atat de multe aprecieri. Nu este insa greu de crezut ca Soarele, NN si Jupiter din casa VII sa duca lumina intr-o tema atat de dificila si complicata. Cu toate ca sunt absolut sigur ca aceasta este ora nasterii sale, o numesc prounere, din respect pentru celelalte pareri. |
Author: | coser [ Fri Aug 03, 2007 10:25 am ] |
Post subject: | Re: Priveghi in Biserica Ortodoxa: moartea Patriarhului Teoc |
Repere biografice: 7 februarie 1915 - s-a născut în satul Tocileni, judeţul Botoşani, ca cel de-al zecelea copil al familiei Dumitru si Marghioala Arăpaşu; la botez primeşte numele Teodor. 1921-1927 – urmează cursurile şcolii primare în satul natal. 1928 - intră ca frate la schitul Sihastria Voronei. 1929 – este admis la Seminarul Monahal de la Mânăstirea Neamţ 1932-1940 - urmează cursurile Seminarului Teologic Monahal de la Mânăstirea Cernica. 1935, 6 august – depune voturile monahale la Mânăstirea Bistriţa, Neamţ, primind numele de Teoctist. 1940-1944 – urmează cursurile Facultăţii de Teologie a Universităţii din Bucureşti. 1945 – obţine licenţa în Teologie cu calificativul “magna cum laudae”. 1945, 25 martie – este hirotonit ieromonah la Catedrala Mitropolitana din Iaşi. 1946, martie – numit mare ecleziarh al Catedralei Mitropolitane din Iaşi. 1948 –ridicat la rangul de arhimandrit. 1950, 28 februarie – la propunerea patriarhului Justinian Marina este ales Episcop Vicar Patriarhal de către Sfântul Sinod al Bisericii Ortodoxe Romane. 1950, 5 martie –hirotonit în treapta arhieriei de către Patriarhul Justinian Marina, Mitropolitul Firmilian al Olteniei si Episcopul Chesarie al Dunării de Jos. 1950-1954 –Rector al Institutului Teologic din Bucureşti. 1962, 28 iulie –ales Episcopul Aradului, Ienopolei şi Halmagiului. 1969-1970 –numit de Sfântul Sinod ca locum tenens al Episcopiei Oradiei. 1973, 28 ianuarie – ales Arhiepiscop al Craiovei şi Mitropolit al Olteniei. 1977, 25 septembrie –ales Arhiepiscop al Iaşilor şi Mitropolit al Moldovei. 1981-1982 – numit de Sfântul Sinod ca locum tenens pentru scaunul de Mitropolit al Transilvaniei. 1986, 9 noiembrie – ales Arhiepiscop al Bucureştilor, Mitropolit al Ungro-Vlahiei şi Patriarh al Bisericii Ortodoxe Române. Titluri şi distincţii - Membru de onoare al Academiei Române. - Doctor Honoris Causa al Universităţii Bucureşti (1995) şi al altor universităţi din ţară. - Doctor Honoris Causa al Universităţii Catolice din Lublin, Polonia (2000). - premiul “Timotei Cipariu” al Academiei Române pentru tipărirea în 1988 a ediţiei jubiliare a Bibliei de la Bucureşti (1991). - diferite distincţii bisericeşti acordate de Patriarhiile Antiohiei, Ierusalimului şi Moscovei şi de Bisericile Ortodoxe ale Greciei, Cehiei şi Slovaciei şi Finlandei. Activitate publicistică: - a alcătuit monografia închinată Mitropolitului Iacob Putneanul (1750-1760). - a editat Liturghierul românesc de la 1679 al Mitropolitul Dosoftei. - este autorul studiilor „Mitropolitul Dosoftei - autor al limbajului liturgic” şi „Opera Sf. Vasile cel Mare în viaţa culturală a credincioşilor ortodocşi români”. - a editat „Biblia de la Bucureşti” (ediţie jubiliară transliterată – 1988). - este autorul a treisprezece volume de predici, omilii, meditaţii, cuvântări ocazionale şi studii, reunite în colecţia „Pe treptele slujirii creştine”. - a colaborat la diferite reviste şi publicaţii cu studii, memorii, însemnări şi documentări la diferite evenimente aniversare, bisericeşti şi naţionale. |
Author: | Mihaela [ Fri Aug 03, 2007 11:30 am ] |
Post subject: | Re: Priveghi in Biserica Ortodoxa: moartea Patriarhului Teoc |
coser wrote: Este greu de crezut ca un om cu Lilith in casa X poate atinge asa performante sociale, in ciuda controversatului sau statut. Da, si pe tema presedintelui Basescu Lilith este tot in casa 10, in opozitie cu luna natala!! Nu spun ca cele doua teme ar semana, dar aspectul asta mi-a sarit in ochi. Dumnezeu sa-l odihneasca! |
Author: | coser [ Fri Aug 03, 2007 11:30 am ] |
Post subject: | Re: Priveghi in Biserica Ortodoxa: moartea Patriarhului Teoc |
Momentul nasterii sale aduce un cer complicat, cu combinatii inedite de putere si slabiciuni, de bucurii stranii si restrictive, de mahniri umane adanci venite dintr-o administrare deficitara a relatiilor sale. Aspectul duplicitar devine insa constructiv prin pozitionarea lui Jupiter pe casa VII si prin construirea unei conjunctii inedite cu NN din Varsator evidentiind, din capul locului, cel mai bun aspect astral pe care il indica tema. Prin urmare scopul sau a fost acela de a oferi un model de echilibru, o solutie stranie intr-un context tulbure. Cu Luna in Scorpion in opozitie cu Lilith din X, motivatiile sale au fost clare si acide. Si-a dorit puterea si crizele in relatiile sale, oferite de intercetarea axei berbec-balanta de casele IX-III, au fost parghii are i-au justificat insecuritatea sa emotionale si, deopotriva, argumente in favoarea unei renuntari. Nu am certitudinea ca de mic a avut intuitia misionarismului, ca detine o putere si ca a trebuie sa o foloseasca, insa toata aceasta constructie emotionala delicata a fost un motor real si constrctiv pentru cariera sa de mai tarziu. Inteligenta sa nativa a fost de tip punctual, usor speculativ si, evident, cu Marte in Varsator, inedita. Rezerva sa nu a insemnat blandete (tema lui nu indica asa ceva) si detenta unui nou atac. Citesc din tema sa ca a avut o fire ambitioasa, dornica de a straluci in orice domeniu cu o sensibilitate neinteleasa de mental, dar reprimata printr-un comportament rece, calculat. Atingerea stadiului social cel mai inalt pe care il ofera Biserica Ortodoxa apare in tema lui prin relatia Jupiter-Soare. Soarele - guvernatorul temei in exil construind un trigon la limita maxima a orbului cu Saturn retrograd din IX este stapanul casei VII unde Jupiter, in vechiul sau domicili (Pesti), straluceste impreuna cu NN intr-o conjunctie imbatabila si puternica. Prin urmare alegerea drumului pe care a mers a fost o optiune personala. Firea sa introvertita, dorinta lui de reusita si ambitia de a cuceri lumea nu au fost compatibile cu temerile sale afective doar in situatia in care si-a ales o astfel de cale. Din momentul in care teama de iubire directa, inhibitiile fizice si insecuritatea au fost diminuate (opozitia Venus-Saturn de pe axa V-XI) centrul de greutate al intelegerii si cunoasterii sale s-a mutat pe casa VII unde succesul a fost facil, accesibil. In 1928 cand intra ca frate la schitul Sihastria Voronei Jupiter trecea prin casa X (Taur), iar Saturn prin V (Sagetator) In 1935 cand primeste numele de Teoctist Jupiter trecerea peste Luna din tema natala, iar Saturn peste Jupiter si Mercur. In 1945 cand este hiritonisit ieromonah Marte trecerea peste Jupiter din tema natala, Saturn facea opozitie cu Venus natala din V, iar Pluton se apropia vertiginos de ascendent. In 1986, la 9 noiembrie, cand a fost ales Patriarh al BOR Jupiter tocmai trecuse peste pozitia sa din tema natala, Saturn se opunea pozitiei sale din tema natala, iar Marte a trecut peste pozitia sa din tema natal, Uranus si Soarele, implinind o dorinta mai veche de-a sa. Cu toate ca succesul a fost motivatia pentru toate alegerile sale, latura sa emotionala sacrificata, ascunsa in tenebre cunoscute numai de el, a fost cea care l-a rapus. La trecerea lui Lilith prin Scorpion, vitalitatea lui a slabit, iar Saturn din casa I nu l-a sustinut nicidecum. Deja nu cred ca mai este potrivit sa vorbim acum depre Lilith in casa X si despre ceea ce ar putea fi adevarat sau fals din acuzatiile care i-au fost aduse. In orice functie cu demnitate vom gasi si compormisuri si din compromisuri de multe ori ies dezordini care pateaza. Dumnezeu sa-l odihneasca! |
Author: | Marta [ Fri Aug 03, 2007 8:24 pm ] |
Post subject: | Re: Priveghi in Biserica Ortodoxa: moartea Patriarhului Teoc |
coser wrote: Din momentul in care teama de iubire directa, inhibitiile fizice si insecuritatea au fost diminuate (opozitia Venus-Saturn de pe axa V-XI) centrul de greutate al intelegerii si cunoasterii sale s-a mutat pe casa VII unde succesul a fost facil, accesibil.
Ceea ce ai scris tu m-a facut sa-mi reamintesc si de alte teme natale- multe dintre ele analizate aici pe forum, una dintre ele a lui Ananda Moyi- care desi erau dificile ( cu multe aspecte proaste, careuri), au putut sa fie totusi depasite. Este asadar posibila depasirea aspectelor dure din harta natala, si acest lucru crezi ca implica si automat o schimbare de destin? Ma intereseaza mult parerea ta, eu personal inclin sa cred, sau vreau sa cred acest lucru. Poate si din acest motiv previziunile astrologice sunt in general atat de greu de facut, in sensul ca multe se pot schimba, in functie de alegerile pe care le facem.. Dar oricum ar fi, probabil schimbarea radicala trebuie sa se produca cu mari chinuri si cred ca intr-un fel secatuieste, ca si cum un om s-ar naste a doua oara. E o lupta cu sine, care este cel mai greu de dus.. |
Author: | coser [ Fri Aug 03, 2007 11:04 pm ] |
Post subject: | Re: Priveghi in Biserica Ortodoxa: moartea Patriarhului Teoc |
Cred in schimbarea destinului pentru ca stiu ca este o actiune posibila, insa sunt pesimist in ceea ce priveste producerea ei. Multi se joaca, mai mult sau mai putin discret, cu cuvintele si spun ca si-au schimbat destinul daca se muta la Los Angeles sau Calcuta de la Caracal sau Scornicesti, dar destinul este mult mai greu de depasit. Numai cat te gandesti ca a-ti invata lectia de viata este echivalent cu a promova o clasa la scoala sau un examen in facultate. A-ti depasi destinul nu implica a finaliza scoal, asta il implineste, ci a-l implini facand doi ani intr-unul singur. Nu oricine poate sustine asa ceva... Cand trebuie sa mori si nu se intampla asta poti spune ca ti-ai depasit destinul, adica mergi la masterat sau la cine stie ce alte specializari (pentru ca aici cu totii invatam), dar in alte cazuri e greu sa spui. In cazul lui Teodor Arapasu nu pot spune acel lucru. El s-a conformat dorintei de putere si a obtinut-o. Daca am fi auzit acum de moarte pustinicului Arapasu atunci m-as fi grabit repede sa-l felicit pentru faptul ca a depasit ceea ce stelele i-au prezis la nastere. In acest caz insa nu! Nu il pot compara cu Ma Ananda Moy pentru ca au avut insertii diferite. In timp ce ea a renuntata la lume si a cautat absolutul prin devotiune si abandon, el a devenit un functionar al statului... ma rog, al institutiei religioase. Nici macar cu Cleopa si in niciun caz cu Paisie sau Paraian care au stiu sa respecta institutia in numele careia au vorbit, dar s-au tinut departe de tentatii. Hm, deja intru in trasaturile lui Lilith in X, despre care spuneam ca nu prea as vrea sa le integrez in analiza temei sale. |
Author: | Marta [ Fri Aug 03, 2007 11:16 pm ] |
Post subject: | |
Am inteles perfect ce ai vrut sa spui, comparatia cu Ananda Moyi stiu ca a fost cam fortata. Intr-adevar, o reusita pe plan social nu va echivala niciodata cu realizarea pe plan spiritual. Insa eram curioasa daca crezi in posibilitatea de a invinge destinul. Pentru majoritatea, aceasta ramane un vis, insa chiar speranta te poate ajuta de multe ori (te muti dintr-o localitate sau alta, dar la un moment dat tot realizezi ca e o aiureala). Cred ca si in privinta astrologiei de exemplu, multi fac greseala sa-si accepte (sau sa-si astepte) destinul, numai pentru ca intr-o anumita perioada a vietii lor au sau vor avea un aspect sau altul. Oricum viata te obliga sa cresti, vrei sau nu vrei, insa marele curaj este sa accepti provocarea si s-o constientizezi, iar apoi sa te transformi, sa lasi in urma tot ce te trage in jos. ![]() |
Author: | translucid [ Sat Oct 20, 2007 3:15 pm ] |
Post subject: | parerea codasului |
Codas - pentru ca promisesem ca imi voi aduce si eu contributia la analiza temei acestei efigii a Bisericii Ortodoxe Romane. Ce-i drept asa intentionasem. Dupa care am vazut tema orara indicata de Dl. Coser (de departe mai realista decat cea la care ma gandeam eu) si m-am abtinut sa imi dau cu parerea in mod neavenit. Una peste alta, consider ca Gheorghita are dreptate, daca ma gandesc doar la aspectul tensionat dintre Luna Neagra (casa X - Capricorn, structura, traditii, autoritate, mai ales autoritata legitimata in traditii patriarhale!) si Luna din casa IV-a, Scorpion. Casa a IV-a fiind casa de final, semnificand (printre altele) locul natal cu cutumele, legile sale nescrise, tabuuri, totemuri, credinte - un intreg evantai de semnificatii, care poate fi organic asimilat Bisericii Majoritare a unui loc natal. Graitor acest aspect tensionat. Luna - chackra constiintei colective (plasata in Scorpion) ni-l arata ca pe un personaj DOMINANT, care isi tragea puterea din smarcurile subconstientului colectiv. In concluzie - eu ii percep personalitatea ca fiind modulata de o putere arhetipala coercitiva. Insa nimeni nu poate nega marele lui merit - meritul de a fi actionat asupra acestei natii ca un factor de ''omogenizare religioasa''. In ultima instanta, Patriarhul Teoctist a actionat asupra mentalului colectiv ca un factor de stabilitate - in timpuri istorice necrutatoare. |
Author: | cristal [ Fri Nov 16, 2007 6:28 pm ] |
Post subject: | |
Translucid,cu tot respectul,dar ce intelegi prin aceasta" omogenizare religioasa"? Eu observ de multi ani fenomenul si foarte multi se indreapta spre alte curente /orientari religioase. Nu stiu ce intelegi prin mentalul colectiv,mi se pare o notiune ...curioasa. |
Author: | translucid [ Sat Nov 24, 2007 12:45 am ] |
Post subject: | nu stiu sa sterg mesajul in surplus |
uf, s-a inregistrat acelasi mesaj de doua ori. ![]() |
Author: | translucid [ Sat Nov 24, 2007 12:50 am ] |
Post subject: | sall, cristal |
![]() ![]() ![]() Cu mentalul colectiv - e si mai simplu de atat. Ma refeream la subconstientul colectiv. Nevrand sa ma repet (folosisem deja termenul), l-am inlocuit cu un termen cu semnificatie asemanatoare. Recunosc, nu sunt sinonime - da' ![]() ![]() ![]() ![]() |
Author: | cristal [ Sat Nov 24, 2007 5:56 pm ] |
Post subject: | |
ok,ok,nu e vorba de menajat Salut. ![]() Da,poate ca asa e,eu sincer nu am remarcat ceva deosebit .Dar cultele functionau,totusi.Cultele ajutau oameni sa emigreze,multi au plecat asa.Eu am fost la baptisti prin 86 la un botez,si nu s-a-ntimplat nimic ciudat. Oricum am observat o migratie masiva catre alte manifestari religioase dupa 90. Nu stiu ce sa zic,eu mi-amintesc ca lumea ducea lipsa cartilor ,iar acum unii n-au bani de carti sau nu-i intereseaza. Nu te cert...sincer am intrebat de curiozitate,caci eu nu am perceput acest ajutor al bisericii atunci.Pe de alta parte m-am temut si ca esti un fanatic religios .Scuze. |
Author: | translucid [ Sat Nov 24, 2007 7:13 pm ] |
Post subject: | RE |
Pai, cristal, nu esti singura dezamagita (eu sunt chiar revoltat) de absenta misionariatului social in Biserica Ortodoxa din Romania. Cat despre modul de organizare a altor culte nu pot sa ma pronunt – fiindca nu am avut tangente cu ele. Lasa ca nici biserica ortodoxa nu prea am frecventat-o, dar totusi, fiind nascut ortodox, nu ma lasa cu totul indiferent aceasta institutie. Si nici in ce am scris mai sus nu am vrut sa las sa se inteleaga ca biserica ortodoxa ar fi venit vreodata in intampinarea nevoilor sociale ale poporului asta amarat. Iar daca i-am gasit vreun merit Patriarhului Teoctist, hmmm, ma gandeam ca o fi avut si el vreo contributie la faptul ca - desi ceausescu incepuse demolarea si stramutarea bisericilor, TOTUSI, in Romania nu s-*a dezlantuit o prigoana religioasa crunta (asa cum, la vremea aceea, se temea generatia optzecista a intelectualilor nostri). |
Author: | translucid [ Sat Nov 24, 2007 7:26 pm ] |
Post subject: | RE 1 |
Iar supapa religioasa despre care vorbeam, cel putin aici in Romania - nu a fost niciodata asigurata de ''politicile sociale'' ale Bisericii ![]() ![]() |
Author: | cristal [ Mon Nov 26, 2007 12:19 am ] |
Post subject: | |
![]() ![]() Cred ca nu s-a dezlantuit o prigoana religioasa ptr ca un ceausescu probabil nu considera pe D-zeu o amenintare personala,nu cred c-a fost interesat. Oricum,prigoana dupa sufletul omului a existat.Acesta a fost un mare rau,minciuna a fost si este inca o a doua natura a romanilor,observ ca inca oamenii se ascund si de ei insisi..Aici biserica nu are ce face,e o stare interioara unica a fiecaruia ,unde fiecare decide ce anume vrea sa simta. Cu locasurile de cult e un pic mai complicat,atita timp cit spitalele sint cum sint....atita timp cit siturile arheologice sint devastate....hm,sint multe de zis. Oricum,in Europa bisericile se autointretin,din donatii,din vinzari de carte,de cafea,,vederi...deocamdata se pare ca Romania are cele mai multe locase de cult din Europa,asa ca nu vad o solutie favorabila in tinp scurt.Turismul ar fi o solutie,dar se pare ca lumea nu mai e asa atrasa de Romania. Cit priveste oamenii simpli...eu din folclorul pe care l-am cules as putea da citate multe din parerile oamenilor.Esentiale sint cred botezul,nunta si inmormintarea .Aici oamenii au nevoie de biserica,oamenii cred in acestea si probabil ca aceste obiceiuri vor dainui. Privind relatia om-D-zeu ,aceasta e absolut o relatie interioara ,o cautare interioara care ar trebui incurajata.Dar nu e. Din cercetarile mele reiese ca omenirea de-a lungul timpului a avut diverse forme de manifestari spirituale,de la cele mai grosiere,mai de jos pina la cele inalt spirituale.Si astazi e la fel ,fiecare om fiind unic e capabil de o forma unica de gindire,de iubire,de credinte in ceva ,de aceea Isus nu a formulat clar dogme. In general am observat ca oamenii simpli sint atrasi de dogme deoarece se tem,probabil cu cit urmeaza niste cai urmate de altii se simt mai in siguranta. Posibil. Ceea ce am observat,insa,a fost faptul ca oamenii se grupeaza religios in niste paturi religioase dupa principiul cine se aseamana se aduna. Astfel,in orice religie exista patura extremista,fanatica,fundamentalista .Aceasta patura nu se deosebeste decit prin zeitatile venerate,deci prin forme exterioare,ei in interiorul uman sint la fel indiferent ce nume de cult poarta. O patura mai spirituala este dezamagita de fundamentalism daca se intilneste cu el si se indeparteaza de religia respectiva,de religie in general.O alta patura de credinciosi sint cei indiferenti,nepreocupati de mai mult de o masa de Craciun sau de Paste.O alta patura de oameni simte ca dogmele,ritualurile nu au nimic in comun cu ei insisi ,ca nu exista o comunicare si o intelegere a sufletului,a sinelui .Dintre acestia unii pornesc cu curaj pe un drum al propriilor cautari spirituale. Am dat citeva exemple pe scurt ,dar pot fi dezvoltate. |
Page 1 of 1 | All times are UTC + 2 hours [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |